Behandel mensen als Puur Potentieel
Als je mensen behandelt als middel ipv potentieel, zul je nooit betrokken, loyale medewerkers – en daarmee klanten – aan je binden.
Veel leiders zijn zo gericht op het bereiken van doelen, dat dit ten koste gaat van het welzijn van mensen. Met verloop, ziekte, burn-out etc. als gevolg.
Moderne leiders geven om mensen en hun welzijn. Maken dit hun top prioriteit.
Ze geven mensen een Thuisgevoel met hun tijd, aandacht, waardering en steun. En stimuleren de ontwikkeling van het unieke potentieel wat elke medewerker in zich heeft.
Wat onderscheidt deze ‘moderne’ leiders van anderen? Ze gebruiken hun emotionele intelligentie (EQ), hun Empathie. Kortom: hun Hart.
EQ en Empathie kun je ontwikkelen. We kunnen allemaal ons hart, onze menselijkheid inzetten en vergroten. Er voor kiezen om de ander te respecteren en oprecht te willen begrijpen.
Empathischer zijn begint met Luisteren. Door met je hart te luisteren, verplaats je je in de gevoelens en de behoefte van de ander en laat je zien dat je echt om de ander geeft.
Zo bouw je aan vertrouwen, betrokkenheid en loyaliteit. En daarmee aan Geluk(t) voor iedereen: het welzijn van mensen en het succes van de organisatie!