Ontwikkeling Klantbeleving

Klantfocus en Servicegerichtheid vergroten

Wil je de klantervaring verbeteren en weten wat (interne) klanten echt belangrijk vinden?

Vergroot dan de klantgerichtheid met de Qgame of Qsafari.

Bouwen aan een blijvend groeiende Servicecultuur? Vraag dan naar ons maatwerk programma.

Qgame

Persoonlijke-, Team- & Klantontwikkeling in één

Voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, teams, partnerships en/of klantbeleving maken we vaak gebruik van de door onszelf ontwikkelde Qgame, die gebaseerd op de theorie van Carl Jung.

De Qgame is een interactief spel waarin zowel de individuele deelnemer, het team en/of de klant centraal staan. De deelnemers krijgen, met behulp van speciaal ontwikkeld film- en spelmateriaal, een profiel van zichzelf, inzicht in het persoonlijk gedrag en in dat van hun collega’s en/of klanten. Het spel is een leuk en effectief middel voor de ontwikkeling van goed teamwerk en klantgericht handelen.

Met de Qgame krijg je versneld inzicht in jezelf en je collega’s/ partners/ klanten, leer je jezelf ontwikkelen met behoud van je eigen unieke stijl en krijg je tips om je communicatie nog beter aan te sluiten op de ander. De Qgame kan los of als onderdeel van een ontwikkeltraject voor persoonlijke groei, teambuilding en/of klantbeleving worden ingezet.

Qsafari

Kijken door de ogen van de klant

De wereld om ons heen verandert snel en dat heeft effect op de verwachtingen van klanten. Wil je ontdekken wat klanten echt belangrijk vinden en hoe daar met de dienstverlening verrassend op in te spelen? Tijdens de Qsafari ga je het samen ervaren én vergroot je op een praktische, inspirerende manier de klantfocus.

De Qsafari laat medewerkers de 'customer journey' en belevingswereld van klanten op een speelse manier ervaren. Je ontdekt waar, wanneer en hoe je impact kunt maken op de beleving van de klant. Naast de bewustwording bij de deelnemers, maken we onder begeleiding van een Qmatters Professional een praktische vertaling van de inzichten naar concrete verbeteracties en klantgericht gedrag. De Qsafari is zeer effectief als onderdeel van een ontwikkeltraject gericht op service- en klantgerichtheid.