Reset zorgt voor meer Geluk(t)!
Het wordt steeds duidelijker dat de pandemie een ware transformatie in gang zet. Het verandert organisaties en leiderschap op een positieve, menselijke manier.
De crisis laat leiders beseffen dat wanneer mensen niet zichzelf kunnen zijn; zich niet veilig, gehoord en gesteund voelen, ze hun werk niet kunnen doen.
Leiders leren een belangrijke zakelijke les:
“Wanneer de organisatie niet voor de mensen zorgt, zorgen de mensen niet voor de organisatie”.
Organisaties geven daarom massaal prioriteit aan het vergroten van het vertrouwen in en welzijn van mensen en het versterken van relaties.
Dit zorgt voor een radicale verschuiving in leiderschap en in vertrouwensgericht samenwerken en zaken doen.
Empathie, luisteren, dienstbaarheid, creativiteit, kennis delen en leren van elkaar is in. Mensen pushen, concurrentie creëren en groei forceren is uit.
Organisaties zien nu het grote belang van investeren in persoonlijk leiderschap en partnerschap, het vergroten van de veerkracht van mensen en creativiteit van teams.
Deze crisis is de grootste leerervaring van ons leven. Laten we daarom het goede erin waarderen. En in onszelf en elkaar blijven investeren.
Dan levert deze onverwachte reset gegarandeerd meer geluk(t) voor iedereen op!